piątek, 7 października 2011

Projekt ekologiczny II (fala port -> mow po portugalsku xP)

Czy ktoś rozkminił :)  co wczoraj napisałam na fejsie ? .... =P

To jest mój drugi miesiąc w Brazylii! Jest wspaniale! Mam tutaj wspaniały czas, kochaną rodzinę i "legal" (z port.) czas. Dziękuje wam za to strasznie. Nigdy nie zapomnę żadnej chwili spędzonej na wymianie. Każdy dzień jw Kurytybie jest inny i niezapomniany. A to dopiero początek *.*
już wiele wiem na temat kraju i kultury. Język jest świetny do nauki, nie należy do najłatwiejszych ale mam mnóstwo zabawy ucząc się go( dziękuje wam za wsparcie xP) Jestem taka szczęśliwa! Uśmiech mi nie znika z twarzy :*

Nie ma to jak tłumaczenie z portugalskiego na polski, mam nadzieje ze brzmi dobrze. Starałam się przetłumaczyć prawie dosłownie ^^



A co u mnie...
GENIALNIE! Nie ma to jak pogoda w Kurytybie, sprawdzam pogodę - deszcz, chmury i niska temperatura.. a tu co, piękne słoneczko, bezchmurne niebo i plus 30C na termometrze -.-" Tak wszyscy wymieńcy kochają tą pogodę <3 Ale to nic moja koleżanka (Brazylijka) mieszka w mieście, gdzie został pobity rekord guinesa w zmienianiu się pogody xP - non stop się zmienia.
Ostatnio w weekend mieliśmy wypad do Parku. Oglądaliśmy niesamowite formy skalne, naturalnie wyrzeźbione np. goryle, lew czy but ^^ Mieliśmy dobrą zabawę wpatrując się w skały i szukając kształtu xP

Hihi, byliśmy w telewizji *.* Nakręcili materiał o tym, jak wymieńcy biorą udział w projekcie ekologicznym. Z tego co wiem mój dystrykt jako jedyny ma tego typu program/projekt takiego. Odwiedzamy bardzo ciekawe miejsca i możemy razem spędzić masę czasu xP . Wszyscy wymieńcy w jednym miejscu^^ Wracajac do materialu dla TV dwóch moich kolegów udzieliło wywiadu - Berk z Turcji i Gauthier (nie on nie jest Jolien "P) z Belgii.

Na terenie parku również znajduje się piękne jezioro, będące w dolinie. Woda miała prześliczny odcień  niebieskiego... wpadając do wgłębień z niewielkich wodospadów.. Wooow. (postaram się jak najszybciej wkleić zdjęcia, bo aż trudno opisać)

Dla Ciekawych Zamieszczam Link ....
http://g1.globo.com/videos/parana/v/estudantes-estrangeiros-visitam-parque-vila-velha/1648838/#/ParanáTV2/page/1

Na obiad zostaliśmy zaproszeni przez Klub Rotary (z tamtej okolicy) na churasco *.* hmmm uwielbiam BR grill, serio jak będziecie w tych okolicach wbijcie do kogoś. Jakby co to podeślę wam nr i adres. Tutaj ludzie uwielbiaja organizować takie imprezy ;)

Jak wiecie, moja pierwsza rodzina nie mieszka w Kurytybie tylko w pewnej odległości od miasta (na przedmieściach ?...) Jak wracamy z wycieczek to nie wracam z innymi do Curitiby tylko po drodze wysiadam w Campo Largo. Zawsze wszystkim jest smutno i robią mega hałas na porzegnanie. Tego dnia zrobili tyle hałasu, ze cały autobus się trząsł <3 i z okien wychylali się  by "przybić" ostatnie "high five". Uwielbiam ich <3 we r like a big familie!!!

A jak tam moj portygalski ?.. Hmmm, ostatnio na lekcje musiałam przygotować 2 min. prezentację (pzdr. dla kopernika xP). Musiałam przeczytać artykuł i  streścić go a potem skomentować ^^.
Kupilam sobie gazetkę, taką nasza wyborcza - tutaj jest to Gazata Do Povo. Przejrzałam całą szukając  jakigoś krótkiego i ciekawego artykułu ... było truuuuudno bo tu uwielbiaja się rozpisywać. Na szczęście w dziale "ECONOMIA" znalazłam coś fajnego i niebyt długiego. Wybrałam artykuł "Microsoft fará Xbox 360no Brasil". Z małą pomocą słownika i rodzeństwa przetłumaczyłam części, które entendowalam (z port. entender :P rozumiec). Nastepnego dnia na zajęciach streściłam swoją mowę, jak to Xbox 360 podbija BR xP i wyraziłam swoją opinię jakie to wspaniale i ciekawe ;)

Dobra... Na razie tyle ... Dzwonwk dzwoni i  wzywa mnie na lekcje ;P czas na biologię ^^ . Teraz moja klasa pisała sprawdzian z portugalskiego - doszłam do wniosku, ze lepiej jeszcze z nimi nie pisac, bo wyjdzie na to ze wymieniec najlepiej by napisał sparwdzian xP hihi, ja po prostu wymiatam.

Najdrożsi, ślę wam masę całusów!!! Dzieki, ze jestescie ze mna, to dopiero początek przygody "D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz