środa, 14 grudnia 2011

Formatura! 11.12.2011

Mój dyplom ! 
Ojjj tak dzisiaj był mój dzień :P Za mną 40 godzin kursu portugalskiego (od Sierpnia aż do Grudnia). Był to niesamowity czas, nauczyliśmy się wszyscy wiele o języku portugalskim. Jesteśmy w stanie czytać, mówić, pisać i co najważniejsze rozumiemy co się wokół nas dzieje. Ten wieczór do nas należał, wszyscy wyglądali przepięknie, przyszły całe nasze rodziny i wszyscy ważni ludzie z Rotary - gubernatorzy, chairman, co-chairman.... Mieliśmy całą ceremonie - wiele wspaniałych mów, rozdanie dyplomów, nagrody specjalne dla trzech najlepszych osób w każdej grupie oraz nagroda specjalna dla Williego z Tajwanu za wspaniały postęp. Jak wiecie w Tajwanie mówi się po chińsku i na co dzień trochę innego alfabetu używają, więc miał naprawdę trudno z nauką. Na koniec uroczystości całą grupą wymieńców w ramach podziękowania zaśpiewaliśmy "Garota de Ipanema" i rzuciliśmy nasze czapki ;)
Przez resztę wieczoru, wszyscy tańczyliśmy w rytmach latynowskich (hihih, nawet coś mi się udało z samby zatańczyć "P). Był to wspaniały wieczór i oficjalnie jestem absolwentką xD
Jeszcze raz dziękuje swoim rodziną za pomoc, wsparcie i cierpliwość z moim portugalskim ! Gdyby nie wy to nie wiem czy teraz bym nie miała problemu z porozumiewaniem się i rozumienieu bez problemu. Wieleki podziękowania, dla mojej osobistej nauczycielki Rebecci, która co dziennie w domu mnie poprawiała, powtarzała po 100 razy jedno słowo i zapoznawała z "new vocabulary" ;) MUITO OBRIGARDA :* !

Moja rodzin, są dumni ze mnie.
Moja osobista nauczycielka.
Hurra!!! Wszyscy zdaliśmy. 



                                               
Wszyscy śpiewaliśmy "Garota de Ipanema".

Garota De Ipanema

Tom Jobim

Olha que coisa mais linda
Mais cheia de graça
É ela menina
Que vem e que passa
No doce balanço, a caminho do mar
Moça do corpo dourado
Do sol de Ipanema
O seu balançado é mais que um poema
É a coisa mais linda que eu já vi passar
Ah, porque estou tão sozinho
Ah, porque tudo é tão triste
Ah, a beleza que existe
A beleza que não é só minha
Que também passa sozinha
Ah, se ela soubesse
Que quando ela passa
O mundo inteirinho se enche de graça
E fica mais lindo
Por causa do amor [Bis]
Dziewczyna z Ipanema
Tom Jobim

Spójrz to coś najpiękniejszego
Najbardziej pełne wdzięku
To ona dziewczyna
Która przychodzi i przechodzi
W słodkim kołysaniu się w drodze ku morzu

Dziewczyna o ciele pozłocanym
Słońcem z Ipanema
Jej kołysanie się jest czymś więcej niż wierszem
Jest najpiękniejszym z wszystkiego, co dotąd widziałem przechodzące

Ah, dlaczego jestem taki samotny
Ah, dlaczego wszystko jest takie smutne
                                                                  Ah, istniejące piękno
Piękno co nie tylko do mnie należy
Które również przechodzi samotne

Ah, gdyby ona wiedziała
Że kiedy ona przechodzi
Calutki świat napełnia się wdziękiem
I staje się piękniejszym
Z powodu miłości

Garota de Ipanema   <-- Muzyka ^^ jest to najpopularniejszy brazylijski utwór. Faktycznie po plaży w Ipanem, chodziła dziewczyna o której jest ta piosenka "P 

Zdaliśmy wszysscy, Alicia, Jasmin i Larissa.
Ja i Michaaela.
Pomocnice Mikołaja ^^
Valera, Alicia, Ja i Jasmina.
Our lovely Rotex.

To była dobra impreza
Mikołaj przyszedł do naszego dystryktu i przyniósł nam małe prezenty ^^

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz